Sopimusehdot

Voimassa 12.10.2015 alkaen toistaiseksi.

Jos sinulla on kysyttävää Espressivon ostoehdoista, ota yhteyttä meihin sähköpostitse [email protected]

Verkkokauppa

Espressivo (Y-tunnus 1561277-1) myy tuotteita täysikäisille yksityishenkilöille Suomessa sekä EU:n alueella. Suomalainen arvonlisävero sisältyy kaikkiin hintoihin. Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin sekä tuotteista että toimituskuluista.

1. Ostaminen

Ostosopimus astuu voimaan, kun Espressivo on vahvistanut tilauksen tilausvahvistuksella. Tilausvahvistus lähetetään sähköpostitse automaattisesti kun tilaus on tavoittanut Espressivon, yleensä muutaman minuutin kuluttua. Edellytys automaattisen tilausvahvistuksen lähettämiseen on, että olet antanut toimivan sähköpostiosoitteen tilauksen yhteydessä. Jos toimitusaika, hinta tai joku muu yksityiskohta muuttuu asiakkaalle ilmoitetaan siitä pikimmiten. Asiakkaalla on aina oikeus perua kauppa maksutta ennen kuin tuote on lähetetty. Tuotteelle joka on erikoistilattu tehtaalta asiakkaan pyynnöstä kauppa ei enää voi perua kun tuote on lähtenyt tehtaalta. Espressivolla on omistusoikeus ja takaisinperimisoikeus tuotteille, kunnes asiakas on maksanut koko summan.

2. Hinta

Hinta sisältää suomalaisen arvonlisäveron EU:n sisäisille tilauksille. Ellei tuotetiedossa muuta mainita toimituskulut eivät sisälly hintaan. Toimistokuluja ei lisätä laskuun. Mikäli hinnastossa on selviä painovirheitä, esimerkiksi hyvin kallis tuote kohtuuttoman halpaan hintaan, tuotetta ei myydä tähän hintaan. Vahvistettujen tilauksien hinnat voivat muuttua ainoastaan syistä, joihin Espressivo ei pysty vaikuttamaan, esim. huomattavat muutokset raaka-ainekustannuksissa, toimituskuluissa tai verotuksessa. Jos hinta muuttuu, on asiakkaalla oikeus perua kauppa maksutta.

3. Rahti

Tilaukseen lisätään rahtikulut, Posti Oyj:n, Matkahuolto Oy:n ja DHL:n voimassa olevien hinnastojen mukaan. Verkkokauppamme arvioi rahtikulut tilauksen kokonaispainon perusteella. Poikkeustapauksissa, esimerkiksi jos tilaus joutdutaan toimittamaan volyymin eikä painon perusteella, Espressivo pidättää oikeuden muuttaa toimituskuluja. Tässä tapauksessa asiakkaalle ilmoitetaan muutoksesta ennen kuin ostosopimus astuu voimaan.

4. Maksaminen

Espressivon verkokaupassa on yksi maksutapa, lasku – turvallinen ja maksuton vaihtoehto sekä asiakkaalle että myyjälle.

Vanhat asiakkaat saavat automaattisesti laskun ja 14 päivää korotonta maksuaikaa. Kun tuotteet toimitetaan Espressivon omasta varastosta lasku tulee aina lähetyksen mukana. Suoraan paahtimolta tilatun kahvin kohdalla lasku lähetetään PDF-tiedostona sähköpostiisi. Myöhästyneestä maksusta peritään lainmukaiset kulut ja korot.

Uudet asiakkaat saavat ennakkolaskun sähköpostitse. Ennakkolasku lähetetään yleensä 24 tunnin sisällä kun tilaus on vastaanotettu. Tilatut tuotteet toimitetaan kun maksusuoritus on saapunut tilillemme.

5. Toimitus

Varastossa olevat tuotteet lähetetään yleensä saman päivän aikana, jos tilaus tehdään arkisin ennen klo 13 (Suomen aikaa). Toimitusaika on tällöin yleensä 1-3 päivää.

Siinä tapauksessa että tuote pitää tilata toimittajalta, toimitusaika on yleensä pidempi. Arvioitu toimitusaika ilmoitetaan verkkokaupan tuotetiedoissa. Espressivo ei ole vastuussa ylipääsemättömistä syistä johtuneesta myöhästymisestä tai epäsuorista vahingoista joka tämä on aiheuttanut. Teemme joka tapauksessa parhaamme tiedostamaan muuttuneesta toimitusajasta verkkokaupan ja sähköpostin välityksellä.

Jos tuote loppuu varastosta ennen kuin olemme ehtineet päivittää tiedon tuotteen loppumisesta verkkosivuillamme, ilmoitamme asiakkaalle sähköpostitse arvioidun toimitusajan. Asiakkaalla on aina oikeus perua kauppa maksutta, jos tuote on loppunut varastosta. Paketit toimitetaan postin tai jonkun muun kuljetusyrityksen välityksellä.

6. Toimituksen myöhästyminen

Joskus tapahtuu myöhästymisiä toimituksessa meistä riippumattomista syistä, esim. jos tuotetoimittaja ei pysty täyttämään toimitusvelvollisuuttaan meille. Jos näin tapahtuu, Espressivo ei ole korvausvelvollinen aiheutuneesta vahingosta, jonka myöhästyminen on aiheuttanut asiakkaalle. Ilmoitamme aina asiakkaalle, jos tiedämme että toimitusaika tulee pitkittymään. Sinulla on  asiakkaana aina oikeus perua kauppa maksutta, jos toimitus myöhästyy.

7. Toimitusriski

Espressivo on vastuussa tuotteen toimituksesta asiakkaalle. Asiakas ja kuljetusyritys on vastuussa mahdollisesta tuotteen palautuslähetyksestä.

8. Vahingoittuneet tuotteet

Vastaanottaessasi tilaamasi tuotteet on tärkeää, että tarkistat etteivät ne ole vahingoittuneet. Jos paketti on vaurioitunut postissa sinun tulee tehdä valitus postille ennen kun suostut vastaanottamaan lähetystä. Mikäli toimitus on tapahtunut Matkahuollon tai DHL:n kautta valitus tehdään tietysti kyseessä olevalle kuljetusliikkeelle.

Jonkun tuotteen ollessa vahingoittunut tai vääränlainen ota meihin heti yhteyttä sähköpostitse [email protected]

9. Palautusoikeus ja avoin kauppa

Kuluttajansuojalain mukaisesti yksityisellä asiakkaalla on 14 päivän peruutusoikeus. Se tarkoittaa, että neljäntoista (14) päivän ajan siitä, kun olet vastaanottanut tilaamasi tuotteet, voit perua kaupan ilman erityistä syytä, kunhan kykenet palauttamaan tuotteet alkuperäispakkauksissaan ja oleellisesti muuttumattomassa kunnossa. Kahvilla ja puhdistusaineilla ei ole palautusoikeutta. Palautusoikeutta käytettäessä asiakas maksaa palautuskulut.

Mikäli haluat vaihtaa tai palauttaa tuotteen sinun täytyy ensin ottaa yhteyttä Espressivoon sähköpostitse osoitteeseen [email protected]. Ilmoita nimesi, asiakasnumerosi, minkä tuotteen haluat palauttaa sekä tilinumerosi niin että rahat voidaan maksaa takaisin.

10. Takuu

Takuu on voimassa jokaisen valmistajan ehtojen mukaan, takuuajasta on verkkokaupassa tietoa yksittäisen tuotteen lisätiedoissa. Espressokeittimillä ja kahvimyllyillä takuu on yleensä 1 vuosi. Kulutustavaroilla kuten kahvilla ja puhdistusaineilla ei ole tuotetakuuta.

Tuotteen palauttaminen takuuajan sisällä on asiakkaalle maksutonta, edellyttäen että asiakas on ensin ollut yhteydessä Espressivoon ja sopinut että tuote palautetaan takuun puitteissa. Jossakin tapauksissa voidaan myös sovittaa että Espressivo toimittaa takuuvaraosat asiakkaalle koko tuotteen palauttamisen sijaan, jos tämä on molemmille osapuolille edullisempi ja nopeampi tapa.

Espressivo pidättää oikeuden todentaa tuotteissa ilmoitetut virheet. Testaamista ei suoriteta odottaessa, koska tämä voi kestää useita arkipäiviä. Jos tuote on toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon, kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta. Nämä kulut ovat toimituskulut sekä Espressivon suorittama virheenetsintä.

Espressivo tai laitevalmistaja ei ole vastuussa virheistä jotka johtuvat virheellisestä käytöstä. Tuotteen fyysinen avaaminen laitteen muokkaamiseksi kumoaa takuun, ellei muuta ole nimenomaisesti sovittu Espressivon kanssa.

11. Reklamaatiot

Jos haluat tehdä reklamaation viallisesta tai väärästä tuotteesta, ota meihin yhteyttä sähköpostitse lisäohjeita varten. Ilmoita aina meille sähköpostitse [email protected] ennen kuin palautat tuotteen ja liitä kopio laskusta/kuitista mukaan. Muista että palautuslähetys on sinun vastuulla.

Mahdollisen ristiriidan sattuessa noudatamme Kilpailu- ja kuluttajaviraston suosituksia.

12. Hyvitykset

Palautuksen hyvitys tapahtuu asiakkaan ilmoittamalle tilille, mahdollisimman pian siitä kun olemme vastaanottaneet ja hyväksyneet palautuksen ja saaneet tietoomme asiakkaan tilitiedot.

13. Oikeudenpidätykset

Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin, jotka voivat aiheutua tuotetoimittajien suurista hinnanmuutoksista, kirjoitusvirheistä tai muista meistä riippumattomista syistä. Lue lisää ennakoimattomista tilanteista kohdasta Force Majeur.

Pidätämme myös oikeuden virheellisiin teksteihin internetsivuillamme. Vaikka pyrimme pitämään tiedot sivuillamme mahdollisimman oikeellisina, voi teksteissä esiintyä virheellistä, vajavaista tai harhaanjohtavaa tietoa. Emme siis ota vastuuta vahingoista jotka jollain tapaa aiheutuvat sivustollamme esitetyistä tiedoista tai tuotteiden yleisestä tai vääränlaisesta käytöstä.

14. Henkilötietojen suojaus

Tilauksen ja rekisteröitymisen yhteydessä hyväksyt, että me säilytämme ja käytämme tietojasi toiminnassamme, jotta voimme täyttää palvelutason, jota meiltä odotat. Henkilötietolain mukaan sinulla on oikeus saada tietää minkälaiset tiedot meillä on sinusta rekisterissämme. Kokiessasi tiedot vääriksi tai merkityksettömiksi voit pyytää oikaisua tai tietojen poistamista asiakasrekisteristä. Ota siinä tapauksessa yhteyttä asiakaspalveluumme (mielellään sähköpostitse [email protected]). Me takaamme, ettemme myy tai luovuta henkilötietoja eteenpäin.

15. Noutamaton paketti

Mikäli pakettisi toimitetaan jakelupisteeseen, saat tästä ilmoituksen sähköpostitse tai tekstiviestillä. Asiakkaana olet vastuussa siitä, että antamasi puhelinnumero ja sähköpostiosoite ovat oikeita.

Mikäli paketti ei noudeta jakelupaikasta veloitamme palautuskulujen lisäksi 30 euron hallinnollinen maksu.

16. Force Majeur

Osaltamme solmittuihin sopimuksiin vaikuttavat sodat, luonnonmullistukset, työtaistelut, viranomaisten päätökset ja muut verrattavissa olevat tapahtumat, jotka eivät ole meidän hallinnassamme, joita ei ole voitu ennakoida ja jotka aiheuttavat sen ettemme voi täyttää mainittuja sopimuksia/lupauksia, ovat perustana sille että vapaudumme velvoitteistamme täyttää mainitut sopimukset.

Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilla voi lukea yksityiskohtaisemmin Suomen kuluttajalaista ym.:

http://www.kkv.fi/